De Molen Lentehop

Jeg liker De Molen. Ofte mange artige øl, og litt annerledes ølstiler. Ikke bare to IPAer, en pale ale, en porter, en imperial stout, fatlagret imperial stout. Jeg kommer tilbake til noen av de mer udde ølene fra De Molen. Fine etiketter i apotekerstil har de også.

Lentehop er en ny IPA fra De Molen. Tidligere har jeg drukket Vuur & Valm og dobbel IPAen Amarillo.

Kjempeskum, som bare vokser og vokser. Bilde er tatt etter at mye skum er spadd ut av glasset (dette har hendt et par ganger med øl fra De Molen, særlig Rijn & Veen)

Møkkete orange farge. Det er veldig mye gjærsedimenter i glasset.

Ingen kraftig aroma, men jeg gjenkjenner sitrus, grapefrukt, nyslått gress og gjær som kanskje er aller mest dominerende.

Smak av grapefrukt, sitrus og gjær, samt en del karamell fra malten. Gjæren er som i aromaen den mest fremtredende komponenten.

Veldig kraftig karbonering.

Grei IPA, men jeg synes det blir litt feil når gjæren sitter i førersetet i en IPA og De Molen lager bedre IPAer enn dette, f.eks. Vuur & Vlam.

5/10

This entry was posted in De Molen, Omtaler av øl and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

